Mata Kuliah Manajemen Strategik (3 SKS)
Pembahasan tentang konsep manajemen stratejik serta mampu mengimplementasikannya dalam dunia pendidikan ekonomi terutama sebagai bekal memasuki dunia kerja menjadi guru ekonomi di SMK. Pemahaman konsep, pengajian, penyusunan dan pengambilan keputusan bidang-bidang dari pengelolaan sebuah organisasi/ usaha bisnis. Perkuliahan dilaksanakan dengan sistem analisis studi kasus, presentasi dan diskusi serta refleksi.
- Course Description
Discussion about the concept of strategic management and being able to implement it in the world of economic education, especially as a provision to enter the world of work to become an economics teacher in SMK. Understanding of concepts, study, preparation and decision making in the areas of managing an organization/business venture. Lectures are carried out using a case study analysis system, presentation and discussion as well as reflection.
- Mampu memanfaatkan TIK untuk menelusuri informasi. argumentasi. dan telaah kritis yang berkenaan dengan manajemen strategik
- · Mampu mengomunikasikan ide atau gagasan alternatif rancangan manajemen stratejik yang kreatif dengan memanfaatkan teknologi.
- · Memiliki kemampuan dasar dalam manajemen stratejik
- Bertanggung jawab atas pencapaian hasil kerja baik mandiri maupun kelompok komunikatif, apresiatif dan partisipatif
Learning Outcomes
- Able to use ICT to search for information. argumentation. and critical studies related to strategic management
- · Able to communicate ideas or alternative ideas for creative strategic management designs by utilizing technology.
- · Have basic skills in strategic management
- Responsible for achieving work results both independently and in communicative, appreciative and participatory groups
- David Hussey. 1998. Strategic Management From theory to implementation Fourth edition. Pergamon Press
- Thomson, Arthur. Jr. and Strickland. A. J. 2000. Strategic Management: Concep and Cases. Tenth Edition. Irwin: McGraw-Hill
- Fred R. David. 2011. Strategic Management Concepts And Cases. Pearson Education, Inc.
- John Pearce., Richard B. Robinson. 2005. Manajemen Strategis Edisi 10. Salemba EMpat
- Setiawan Hari Purnomo.,Zulkiflemansyah. 2008. Buku Seri Manajemen. Manajemen Strategi. FEUI
© 2025. Develop BY PPTIx UNESA TEAM